در مقاله قبلی در خصوص شیوع بالای اختلالات جنسی و تولید مثل در مردان گفتیم. ولی آیا درمانی برای این اختلالات وجود دارد؟

اولین قدم در مواجهه مواجهه با مشکل جنسی، مراجعه به دکتر و گرفتن کمک از یک متخصص است. با این حال جهت آگاهی کلی چند روش درمانی برای درمان احتمالی مشکلات مختلف جنسی معرفی می شود.


هورمونهای مردانه

کاهش میل جنسی و یا مشکل ارکشن آلت جنسی ممکن است وابسته به کمبود هورمون تستوسترون باشد، در این صورت با آزمایش مقدار هورمونهای مردانه خون و تجویز دکتر متخصص، هورمون از خارج بدن دریافت شده و می تواند مشکلات را به مقدار زیادی بر طرف کند.

گاهی اوقات تستوسترون جهت افزایش سایز یا افزایش توانایی جنسی توسط افراد نا آگاه استفاده می‌شود که در این موارد دارو نه تنها به مرور اثر منفی و معکوس بر میل و توان جنسی می‌گذارد بلکه شرایط ایجاد و پیشروی سرطان پروستات را نیز مهیا می‌کند

مصرف سر خود هورمونها باعث مقاومت گیرنده های هورمونی و کاهش شدید تولید داخلی این هورمونها شود.

ادامه مطلب ...

ویاگرا
خیلی از مردا از ناتوانی جنسی در خصوص خود آلت تناسلی رنج می برند بصورتی که آلت جنسی نعوظ پیدا نمی کند و یا نعوظ ضعیف و شل را نشان می دهد که برای دخول و عمل جنسی کافی نیست. داروهایی که باعث افزایش جریان خون و گشاد شدن رگهای آلت تناسلی می شوند برای رفع این مشکل مناسب هستند که ویاگرا معروفترین داروی این گروه است.

ویاگرا نام تجارتی داروی سیلدنافیل میباشد . در واقع این دارو پایه اصلی تمامی داروهایی است که با نامهای تجاری متفاوت در این زمینه در بازار دارویی وجود دارد .

این دارو به صورت قرص ۱ساعت قبل از تصمیم به مقاربت مصرف میشود و در طی یک ساعت نباید بیش از ۱قرص مصرف شود .

ویاگرا : بی خطر نیست  

بسیاری از کارشناسان آگهی های تلویزیونی شرکت های دارویی تولیدکننده داروهای ضد ناتوانی جنسی مانند وایاگرا در جهان را علت اصلی روی آوردن جوانان به مصرف این داروها می دانند.

هرچند این دارو بدون نسخه پزشک نباید استفاده شود اما در تلویزیون های خارجی و بسیاری از سایت های اینترنتی تبلیغ شده و فروش اینترنتی هم دارد به طوری که در فاصله بین سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ نزدیک به ۱میلیارد دلار فروش داشته است.

وایاگرا در اصل برای مردان سالمندای که دچار مشکلات جنسی هستند، تولید شده بود. اما آمارهای اخیر حاکی از آن است که از هنگام ورود این دارو به بازار در سال۱۹۹۸ تعداد موارد تجویز آنها برای افراد زیر ۴۵ سال، ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

حتی بسیاری از مردان جوان که دچار هیچ مشکلی هم نیستند، اذعان می کنند که به مصرف تفریحی این دارو روی آورده اند. اما آیا مصرف چنین داروهایی به خصوص در درازمدت خطری برای سلامتی مردان جوان ندارد؟

در حال حاضر اجماع نظری در این مورد وجود ندارد. امروزه این دارو که اسامی عامیانه ای هم پیدا کرده ، مثل آقای آبی  Mr. Blue سکستازی  Sextasyبه ترکیب وایاگرا و اکستازی می گویند  و ویتامینV، از سوی بسیاری از افراد به صورت تفریحی مصرف می شود و این در حالی است که این داروها اصولاً برای مصارف تفریحی طراحی نشده اند.

ویاگرا و قرصهای مشابه هیچ تاثیری بر میل جنسی ندارند و فقط باعث نعوظ می شوند!

 

۸ توصیه مهم درباره وایاگرا

۱- استفاده از این دارو در افراد مسن ، خصوصا کسانی که از داروهای خاصی مثل نیترات ها ( که در داروهای بیماران قلبی استفاده می شود) استفاده می کنند، باید با نظر مستقیم پزشک مربوطه و تجویز او صورت گیرد ، در غیر این صورت می تواند مخاطره آمیز باشد.

۲- در صورتی که نعوظ بیشتر از ۴ ساعت به طول انجامد، بدلیل احتمال آسیب به آلت تناسلی، مراجعه پزشک ضروری است.

۳- مصرف سیلدنافیل در بیماران مبتلا به اختلالات خونریزی دهنده یا زخم معده و دوازده بایستی با احتیاط صورت گیرد.

۴- در صورتی که در خلال نزدیکی علائمی مثل منگی ، گیجی ، تهوع ، یا دردهای قلبی ( درد سینه، احساس سفتی و فشار در سینه، کرختی ، گزگز و درد در قفسه سینه یا شانه و فک تحتانی ) درمصرف کننده پدید آمد، از ادامه فعالیت جنسی باید خودداری کرد و سریعا به پزشک مراجعه کرد.

۵- مصرف بیشتر از یک قرص سیلدنافیل در روز توصیه نمی شود.

۶- در صورت مصرف اتفاقی بیش از مقادیر توصیه شده، بیمار را باید سریعا ً به بیمارستان منتقل کرد.

۷- دارو را باید دور از نور و رطوبت در دمای زیر ۳۰ درجه سانتیگراد، درون جعبه در بسته نگهداری کرد.

۸- با توجه به احتمال بروز عوارض قلبی شدید ناشی از مصرف این دارو توصیه می شود که فقط تحت نسخه پزشک مصرف شود. مهم ترین نوصیه این است : هیچگاه از سر تفنن یا کنجکاوی این دارو را مصرف نکنید

در مقاله های بعدی به داروهای گیاهی موثر بر نعوظ و میل جنسی اشاره خواهد شد .